fredag 11. april 2008

Denne boken MÅ du lese!

I hvertfall hvis du lurer på hva leserens 10 ukrenkelige rettigheter er!

Boken heter "Som en roman. Om gleden ved å lese" og er skrevet av Daniel Pennac (ISBN: 9788251838221). Biblioteket på høgskolen har den inne så snart jeg leverer den tilbake. Det er en tynn bok som jeg mener at alle norsklærere burde lese og som det ikke finnes noen unnskyldning for ikke å ha lest. Vi fikk den anbefalt av Janne Karin Støylen fra Nynorsksenteret ved Høgskulen i Volda, og den har stått på leselisten min helt siden. Ergrer meg nesten over at jeg ikke leste den med en gang, for den er virkelig så god! Den beskriver på en treffende måte hvordan en enkelt kan drepe unges leseglede, og hvordan en like enkelt kan vekke den til live igjen. Mer vil jeg ikke si, for jeg syns at du skal lese denne boken!

2 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Cecilia sa...

Har nu tatt meg tid til å lese boka "Som en roman"! Den er super!
Den åpner opp for en ny måte å tenke lesestimulering på:)
Skjønner godt hvorfor du anbefaler den!!